Kenalan, Sahabat..Kawan-kawan

Thursday, November 18, 2010

PENGORBANAN, KORBAN, BERKORBAN

salam..
maybe belum terlambat utk aku wish Selamat Hari Raya AidilAdha buat semua
hurm, hari raya korban.. penuh makna
korban mcm2 yg boleh diistilah kan korban..
berkorban apa sahaja selalu org sebut
hidup ini memerlukan pengorbanan, yang bukan sedikit
sebagai anak ada pengorbanan yg harus dilakukan kepada ibu bapa
sebagai isteri pengorbanan utk suami mudah-mudahan mendpt berkat
sebagai ibu, pengorbanan utk anak xminta dibalas cukuplah sekadar dihargai

dalam berumah tangga terlalu banyak pengorbanan yg harus dilakukan, tp as human, nk berkorban pun perlu kesabaran dan keikhlasan, bagi aku yg mmg kurg sabar nie amat pyh rsnya nk melakukn pengorbanan yg xsetimpal dgn apa yg aku dpt, aku xminta dibalas dgn wang ringgit hatta kemewahan melampau-lampau, cukuplah menghargai " korban" aku itu.
entahlah, aku dh xsnggup nk berkorban lg.. segala apa yg aku korbankan dipandang remeh, apa lg yg harus aku buat utk mengejar sebuah bahagia?

No comments: